Daisypath Anniversary tickers


Powered By Blogger

April 19, 2012

I'm Back!

Assalamualaikum,

wah! bile tgok post kat bwk tu baru perasan yg saye da lame x update blog nie.. maklum la lately nie kurang tertedah pd internet kt rumah so xde kesempatan nk update blog so skg saye start update nie tentang persiapan majlis besar saye.. dulu pernah post tuk persiapan bertunang and now masa yang dinanti da tiba..

so far xde pape pun yang da siap.. bak kate org tarikh saye lmbt lagi.. psl tarikh pulak alhamdulillah da confirm da.. untuk belah saye majlis 8.dec.2012 and En. Abg saye pulak 15.dec.2012.. vanue pulak saye blum booking pape lg tp en.abg saye da booking da :(... saye masih lagi mencari dewan yg sesuai di kawasan berdekatan Putra heights tp still blum jumpe.. kalo ade sape2 taw sila la suggest kat saye.. :)

erm.. utk kelengkapan kawin pulak, baju nikah saye dah htar tailor da dan xsabar tuk tunggu baju tu siap.. brg hantaran plak ermm satu pun blum lg.. skg tgah process survey2..hehe.. tp en.abg saye da beli satu brg dan brg tu sgat la penting tuk ktorg nikah. bende tu ialah rantai tangan batal air sembahyang.. tu yg kene beli dulu sbb emas skg makin lama mkin naik..tp tgok hari tu nmpk mcm jatuh jer harga emas..pape pun bende tu da selesai..hehe

ok kt cnie plak saye nk kongsi warna tema majlis saye nie. warna tema saye adalah seperti gamba di bwh nie..

"My Emerald Green"

tu la tema majlis saye.. kalo dlm bhs org putih di panggil emerald green then dlm bhs kampung hijau kepala itik (sila search google tuk taw rupe itik tu mcm mane yer).. kenapa saye pilih warna nie?? sbb ia adalah warna birth stone saye.. nie maksud batu saye nie:

"Green Emerald is the birth stone to all born in the month of MAY. It is a believe that Emerald is a stone of inspiration & infinite patience. Also known as the "Stone of Successful Love". It enhances unity & unconditional love"

itulah sebab knp saye pilih warna nie.. saye bukan ikut trend taw tp da memang saye suke dari dulu lg.. tp skg nie ssh nk cari busana warna nie tp alhamdulillah akhirnyer jumpe jugak.. tp blom booking pape lg sbb kene tggu bulan 6 tuk confirm sume booking.. nk tgok gamba tu? tgok kt bwh nie

"busana idaman saye"

"Kasut bakal ditempah"

busana nie saye jumpe kat tuan punya butik punye fb page.. cantik2 baju2 dia.. memang puas hati la tgok.. hopefully time my wedding baju nie xde sape la yg sewa.. kalo x kene buat baru la.. nie link dia kalo sape2 nk tgok Zaifie Zainal Creation selain busana diorg jugak ade buat pelamin jugak a.k.a wedding planner jugak la..so sape2 nk survey2 saye cadangkan kt cnie.. hehe., yang kasut tu saye customize ikut kaki sndri kat page nie Absolutelygorgeous by amy.. so sape2 nk customize sndiri kasut g la kat dia.. harga tu berbaloi la sbb kite yg bg design.. :)

untuk doorgift plak da jumpe da beberapa idea antaranyer ialah

"Macroon for VIP"

dan

" Sugar Cookie utk Kanak2"

inilah antara idea2 tuk doorgift.. baru idea je taw sbb belum confirm lag.. tp tuk tetamu biasa masih lagi mencari apakah boleh diberi kepada mereka.. ade sape2 boleh suggest kat saye??
cadangan anda amat saya hargai.. :)

utuk wedding card pulak byk da tpt saye cari dan survey dan da dpt 2 quotation.. sume yg bg quotation tu sume best2 tp xtaw la nk pilih yg mane..lg pun saye konsi kad ngan belah en.abg saye.. so kene ade persetujuan dua pihak.. kalo sepihak jer senang je wat decision.. hehe.. antara wakil2 kad yg saye survey adalah

1. Style-wedding.my - kad diorg cantik2 sgat dan harga pun menarik.. kalo nk murah lg pergi booth diorg time diorg msk mane2 pameran mcm pameran gerbang pengating utusan dulu kat PICC.. so sape2 nk cari kad kawin cari la kt cnie.. memang cantik sgat!.. :)

2. Lovedheart kad kawin - yang nie pun best jugak..service diorg memang on time sbb syer beli sticker tuk doorgift kat diorg la tp under name Stikerku.com. bwh nie gamba dia


satu lg kat tpt en.abg saye punye spupu punye tpt kerja.. dia pun ade tawarkan tuk buat kat sane tp belum g lg kedai tu.. sbb vanue tuk wedding saye xjumpe lagi..hehe..

hurmm.. saye stop dulu la kat cnie.. sbb nie je la baru saye buat.. next time saye cerita psl persiapan tuk pelamin dan who will be my wedding planner yer..

terima kasih kpd yg membaca :)

December 14, 2011

[LYRIC] Hafiz ft. Adira - Ombak Rindu


Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya tuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


nota kaki:
suke sgat and so sweet tgok aaron blakon watak romantik. pic kt atas babak romantik yg sye suke...hehehe..
<(^_^)>

[LYRIC] Ungu - Percaya Padaku

aku tak tahu apa yang ku rasakan

dalam hatiku saat pertama kali

lihat dirimu, melihatmu


seluruh tubuhku terpaku dan membisu

detak jantungku berdebar tak menentu

sepertinya aku tak ingin berlalu

reff:


berikan cintamu juga sayangmu

percaya padaku ku kan menjagamu

hingga waktu menjemputku


ku berikan cintaku juga sayangku

percaya padaku ku kan menjagamu

hingga waktu menjemputku


saat ku tahu kau akan pergi jauh

izinkan aku tuk selalu menantimu

untuk katakan ku ingin dirimu (ingin dirimu)


agar kau tahu betapa ku terlalu

mencintaimu aku akan menunggu

hingga dirimu kembali untukku

repeat reff


tolonglah aku bagaimana diriku

ungkapkan itu rasa yang membelenggu

dalam hatiku ku cinta padamu

repeat reff


berikan cintamu juga sayangmu

percaya padaku ku kan menjagamu

hingga waktu menjemputku

September 13, 2011

[LYRIC] Zivilia - Aishiteru ♥


Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat kuharus bersabar dan terus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus
Menunggu sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh di sana

Reff:
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasa kan a... a... aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetian ini
Pada ketulusan ai... ai... Aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
entah penantianku takkan sia sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus
Bertahan saat kau jauh di sana rasa cemburu
Merasuk ke dalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan

Reff:
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasa kan a... a... aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetian ini
Pada ketulusan ai... ai... Aishiteru

Brige:
Saat kusendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah jalani
Kenyataan hidup ini tanpa ghairah
Ou... o...
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai di sini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimi ga tooku ni itemo
Kino omoi ga tsunagaru kara
Shinjiteru yo, shinjiteru yo

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasa kan a... a... aku
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetian ini
Pada ketulusan ai... ai... Aishiteru

September 7, 2011

My Smurfs 9th Months Anniversary


Alhamdulillah genap da 9 bulan ikatan kasih sye dan tunang sye
kalo m'andung tu mesti da lahirkan baby..hehe
bulan nie saye yang wish kt abg syg..tp sedih sbb dia xingat.. sob! sob!
tp tu sume xpe as long kite masih bersama..hehe

nie ade sikit ayat saye tujukan pd abg syg saye tu..
kite kongsi2 di cnie..hehe :-


Dear My Love ♥,

"Our anniversary is a time to look back at the good times and a time to look ahead to live our dreams together because there is no feeling more comforting and consoling than knowing you are right next to me"

"Love is just a word until someone comes along and gives it meaning and for me the someone is you"

♥ Happy 9th months anniversary sayang.. muah3 ♥


hari nie jugak saye kuar tgok wayang cite THE SMURFS
dengan kekwan opis.. sedih jer sbb xdpt g tgok ngan abg syg.. hukhuk!
ape2 pun cite the smurfs tu pengubat hati sedih..
cite tu sgat best..disarankan sila tgok...hehehe